Hálózsákra szoktatás.

Hálózsákra szoktatás, kisbaba alszik a pihe-puha ágyban, kép.

Nálatok is gond, hogy nem hajlandó hálózsákban aludni a kisgyermek?

A takaró nem igazán jó megoldás, mert óránként újra és újra be kell takarni és valljuk be: Ki szeret felkelni óránként éjszaka?

A hálózsákra szoktatás nagyon fontos, mert a friss szülők nem tudják kialudni magukat, ha óránként fel kell ébredni!

Délután még csak-csak betakargatjuk, de éjszakára a hőmérséklet is lehűl,

így nagyobb az esélye annak is, hogy átfázik a pici.

..és, ha nem tudsz választani, akkor nézd meg, hogy melyik a jó hálózsák?

Így szoktasd rá a hálózsákra:

1: A hálózsákra szoktatás első és legfontosabb pontja: ha már pici korától elkezditek használni!

Minél kisebb, annál természetesebb lesz neki, az, hogy rutinszerűen használjátok! Hidd el, ha minden alkalommal használod a hálózsákot, nagyon hamar elfogadja.

2: Amikor már megszokta, egyszerű a történet, minden este rendszeresen használni, még nyáron is! Nagyon fontos, nyáron is!

Az örök kérdés: miben aludjon a baba?

Miért kell nyáron is a hálózsák?

Azért, mert röpke 2 hónap alatt is elszokik tőle és ősszel újra probléma lesz,

hisztis lesz benne és addig fogja kérni, hogy vedd le, ezáltal örök gond lesz a takarózás.

Nyárra ajánlom a vékonyabb pamut hálózsákot, míg télen a vastagabb hálózsákot, vagy a bélelt hálózsákot.

Néhány jó tanács, hogy biztosan jól aludjon a baba.

1: Legyen a kiságy a legjobb helyen! Ne legyen huzatba, sem a konnektor és a tv mellett!

2: Legyen a szoba hőmérséklete megfelelő! A leggyakoribb hiba, az amikor túl fűtik a szobát. Ne tegyük!

A megfelelő hőmérséklet meglepő módon a 20 C fok. Ez a legideálisabb az egyenletes és nyugodt alváshoz.

Azért is fontos a hálózsákra szoktatás, mert 20 C fokban feltétlenül szükséges plusz réteget ráadni a picire.

3: Lefekvés előtt fontos, hogy szertartás szerűen mindig ugyanabban az időben ugyanazt és ugyanúgy csináljunk.

Ettől biztonságban érzi magát a csöppség és megnyugtatja.

Az újszülöttek idegrendszere még fejletlen, így ha minden esténk másképp alakul, akkor nyűgösebbek lesznek és ez alvásra is kihat.

4: Legyen elég álmos. Nehéz eltalálni, hogy mikor megfelelő az idő egy jó alváshoz.

Ha túl fáradt, akkor azért nem, ha pedig még egyáltalán nem álmos, akkor sem fog aludni, hiába van kint sötét.

Ezért is fontos a rendszeresség, reggel mindig ugyanabban az időben és a délutáni alvás folyamán is próbáljuk megtartani a rendszerességet.

5: A napirend mindig kiszámítható legyen!

A kiszámítható ritmus fontosabb mint gondolnád.

A megszokott kis szertartások, a mindennapos kiszámíthatóság egyfajta biztonságérzetet nyújt a csöppségnek, amire nagyon-nagy szüksége van.

Ő egy zajos világba keveredett, ahol nem tudja, hogy a felnőttek mit és miért csinálnak.

Bizonyára meg is van ijedve! Ezt tartsuk mindig szem előtt!

6: A biztonságot nyújtó rongyi, alvóállatka, takaró, szundikendő vagy ki hogy nevezi. Ők az alvótársak a hétköznapokban, ami garantálja azt, hogy mindennap nyugodt legyen az alvás.

Figyelem, fontos, ha útnak indultok ne felejtsétek otthon, tapasztalatból mondom, mert akkor nagyon nehéz napotok lesz.

A babatakaró egy örök társ a hétköznapokban.