Egészséges fogak.

Egészséges fogak, mosolygó szőke kisfiú éppen bekapni készül a fém kanalat, asztalnál eszik egy fehér tányérból, kép.

Gyermekünk egészsége a legfontosabb, ezen belül ez egyik az egészséges fogak.

Minden szülő számára fontos, hogy egészséges, fehér fogai legyenek gyermekünknek, ezért mindent meg is teszünk.

Amikor már tud ülni a kádban, adjunk a kezébe kis fejű fogkefét, fogkrémet pedig még ne!

Mutassuk meg neki, hogyan kell fogat mosni, ne erősen, hanem inkább játékosan, gyengéden csigálgassuk a fogát, hogy ne ijedjen meg és ne öklendezzen, hagyjuk, hogy Ő is megpróbálja.

A fogkrémet idősebb korban tegyünk csak rá, amikor már tényleg tudja önállóan mosni.

A fogak védelme:

Ne édességgel és desszerttel jutalmazzuk a gyermeket!

A hét 1 napját nevezzük ki édesség napnak, ezen a napon egyen édességet, főként a csokoládét engedjük, ne a kemény cukrokat! A hosszan rágható cukrok/ gumicukrok sokkal jobban rontják a fogakat.

A rokonoknak és ha van, a bébiszitternek is mondjuk meg, hogy ehhez tartsák magukat.

Kerüljük a cukrozott, szénsavas üditőket.

A szárított gyümölcsökben is sok a cukor, ha lehet csak akkor adjuk a gyermeknek, ha kirándulunk vagy hosszabb utunk van.

Nem minden az, aminek látszik:

Olvassuk el az étel csomagolásán látható szöveget:

cukor több változatban is előfordulhat egy ételben:

Pl: szőlőcukor, glükóz, méz, malátaszirup, szaharóz, szirup vagy koncentrált gyümölcslé formájában.

Mosson fogat reggeli után, lefekvés előtt, és ha lehet édességnapon többször! Így tudjuk megelőzni, hogy egészséges fogak maradjanak a gyermeknek felnőtt korára.

5 javaslat az egészséges táplálkozásra:

Kerüljük azt az ételt, amelyben sok telített zsír, hozzáadott só és cukor van.

Bő zsírban sült ételek helyett párolt húsok és zöldségek.

Minél több friss hozzávaló.

Ha szomjas, akkor inkább vizet igyon, vagy vizezett gyümölcslevet.

Nasinak sárgarépát, cukorborsót vagy gyümölcsöt adjunk!

Kapcsolódó cikkünk a: Fogmosás gyerekeknek.